FANDOM

TextEdit

La Cosmographie Universelle, vol. 1, liv. 5, chap. 5Edit

French originalEdit

Andre Thevet Pyrassouppi

En la Prouince qui est le long de la riuiere de Plate, se trouue vne beste que les Sauuages appellent Pyrassouppi, grande comme vn Mulet, & sa teste quasi semblable, velue en forme d'vn Ours, vn peu plus couloree, tirant sur le fauueau, & ayant les pieds fenduz comme vn Cerf. Ce Pyrassouppi a deux cornes fort longues, mais sans ramures, hault esleuces, & qui approchent de ces Licornes tant estimees: desquèlles se seruent les Sauuages, lorsqu'ils sont bleçez & mords de bestes ou poissons portans venim, les mettans dans de l'eau par l'espace de six ou sept heures, & puis la faisans boire au patient, qui s'en trouue incontinent tout allegé.

French originalEdit

Andre Thevet Cosmographie Universelle Camphruch

Les autres de ces isles ne sont point si dignes que cestui là:car celuy de Moluque, nommé Camphruch, vit comme un pourceau, sans cognoissance de religion; aue par fantasie: & lequel, outre sa femme, tient deux ou trois cens ieunes filles, desquelles on luy fait present, & de plusieurs en a des enfans. Ce nom de Camphruch, est le nom d'vne beste Amphibie, qui participe de l'eauë & de la terre, comme le Crocodil. Or ceste beste est de la grandeur d'vne Biche, ayant vne corne au front, mobile, comme pourroit estre la creste d'vn coq d'Inde, & est de longueur de trois pieds & demy, & sa plus ronde grosseur est comme le bras d'vn homme, pleine de poil autour du col, qui est tirat à la couleur grisastre. Elle a deus pattes, qui luy seruent de nager dans l'eauë doulce & salee, faites comme celles d'vne Oye (& vit la plus grand part de poisson) & les autres deux pieds de deuant faits comme ceux d'vn Cerf ou Biche. Il y quelques vns qui se sont persuadez que c'estoit vne espece de Licorne, & que sa corne qui est rare & riche, est tresexcellente contre le venin. Le Roy de l'isle porte volontiers son nom.

External linksEdit

Ad blocker interference detected!