FANDOM

This article is a stub. If you can, please expand it.

Samuel Bochart

TextEdit

Hierozoica, lib. 3., cap. 26.Edit

CAPUT VIGESIMUM SEXTUM. Quid veteres & recentiores scripserint de animalibus unicornibus.

Animalia multa μονοκἐρωτα apud veteres. 1. Rhinoceros. Cur Martialis illum gemino cornu describat. Variæ sententiæ. Illum locum aliter legendum. Aliorum conjecturæ refelluntur. 2. Equus Indicus unicornis. 3. Asinus Indicus. 4. Bos Indicus. Hi boves ab Oppiano Ἀόνιοι dicuntur per summum errorem; cujus fontes aperiuntur. 5. Propriè dicta monoceros in India sola reperitur. A qua fortè non diversi equus & asini Indici. Constantinopoli monocerotis ὀκτύπωμα planè aliud apud Philostorgium. Monocerotis descriptio in Paulo Veneto, & Ludovico Vartomano. De oedem multa ex Arabibus. Nomen Indicum in Æliano καρκάζωνον (male scribunt καρτάζωνον) in Arabibus carcaddan, in Coptis ΧΆΡΧΙΝΟΣ. Natales India & Nubia in Goyame. Fœmina quamdiu ferat uterum. Cum quibus animalibus coëat. قرش Coptis ΆΣΠΙΔΟΧΕΛΏΝΗ. De monocerotis mole & staturâ variæ sententiæ. Collum ad pedes inflexum. Animal solidungulum. Longavissimu,. Terribile. Homini & elephanto insensum, quem cornu suo transfigit, & sursum tollit. Sed ruch avid fert unguibus monocerotem. Tela in eum nihil possunt. Palumbes amat. Multa de cornu gravitate, soliditate, crassitudine. Variæ intùs figuræ. Baltei ex his confecti, & alia quædam. حرشن charsan, vel, حريش charis, animal hœdi specie, cornu unicum in fronte habens, in Segestana & Bulgaria. Per virginem capitur. Origo fabulæ. In Carpatho monterupicapræ unicorns. Lepus monoceros. Cornuti lepores ex Norvegia allati. Cornu jachmur, vel jâmur, unicum; sed in ramos divisum. Tale quid apud Cæsarem libro sexto. In Symeone Sethi moschi capreolus unicornis. Ibi quædam emendata. Alii Arabes demoscho. Avicenna explicatus. Muschus Tubetiensis cur optimus. Capreolum muschi quomodo describant Arabes. De unicornibus animalibus quid Hebræi. Fabula de bove unicorni ab Adamo Deo oblate. Alii capreis accensent. Monoceros Sylvæ Ilai Hebrais קרש. Ejus cornu nigrum. Ita etiam Ælianus, & Phile, cujus interpresnotatus. תחש nostris taxus, aut melis, Hebræis animal unicorne, quod nusquam comparuit post absolutum Tabernaculum. Pomarius cornu unicornis docet contra venena multùm pollere, & quâ arte dignoscatur. Oryx etiam animal unicorne Aristoteli, & Plinio. De eo multa ex scriptoribus. Heliodorus emendates. Gazel non est oryx, sed capreæ hinnulus. Oppianus orygem aliter describit, quàm reliqui scriptores. Concluditur tamen idem esse animal, & refelluntus objections. Dorcades totæ albæ. Μετάφρενα partes geminæ. Duplex pro lato. Oryx, animal pugnacissimum. Oryx non semper unicornis. Oryx bove non multo minor: jungebatur bigis, & equi vices præstabat. Subulo ὄρυξ.

Ut nobis viam præstruamus ad explicationem Hebrææ vocis ראם reem, vel רים rem, quam vetustissimi interpretes monocerotem esse voluerunt, libet in hoc capite lectori ob oculos ponere quæ veteres & recentiores seribunt de animalibus unicornibus. Horum unum est ῥινόκερως, reliqua μετωποκέρωτα. Rhinoceros Aristoteli notus non fuit. Illum primus descripsit Agatharchides sub Prolemæo Sexto. Post quem Artemidorus, Diodorus, Strabo qui viderat, Plinius, Solinus, Ælianus, Oppianus, Philostratus, Dio, Pausanias, alii; quos non vacat hic exscribere. Tantum hoc quæsierim libens, cum constet, rhinocerotem Unicom in naso cornu habere, unde belluæ nomen, cur geminum illi tribuat Martialis, vel quisquis auctor est libri Spectaculorum, cum de rhinocerote dicit Epigrammate vigesimo secundo:

Namque gravem gemino cornu sic extulit ursum,
Iactat ut impositas Taurus in astra pilas.

Gemino cornu, inquiunt, id est, forti et vehementi: quomodo dixit Virgilius.

— — — duplici dentalia dorso.

Alii gemino cornu; quia rhinoceros habet duo cornua, ut observant Pausanias,

cont.

External linksEdit